SÅNN GÅR NO SOMMERN......

 I vår viste jeg to "følgere", to fine planter som jeg ville gjøre litt kjent. Lundklokka blomstra først, den er nå overvokst av diverse store naboer. Men det skal litt til før den andre blir overvokst, der den står i rosebedet, godt over meteren høy! Blomsterstandene har 21 knopper hver, og etterhvert krøller de seg ut, alle som en. De som er litt kjent med plantenavn, ser at det er hvit martagonlilje. Den bryr seg hverken om vind eller kulde eller regn - står like staselig og vakker.

Været den siste uka har variert - i alle sjatteringer av grått. Grått med tåke, grått med litt regn, grått med pøsregn og bare grått....for ikke å glemme grått med stiv nordavindskuling! Kaldt, jo!
Turistene drar hjem med det samme, så det var ei stille og kjedelig uke på galleriet. Eneste begivenhet var at jeg klipte meg - men ikke så mye at Per så det uten hint! Søndagen ble brukt til fotballkamp for de ivrige, og venninnebesøk for meg. Veldig kjekt!
Driver med grundig luking for tida, det skal nemlig holde over de nærmeste ukene, slik at jeg slipper den jobben når "hordene" kommer. Men først skal vi i bryllup til Oppstryn i helga, gleder oss til det!!
Pensjonisten har sin siste uke på jobb, nå snekrer han trapp mens han slåss mot knotten. Veldig utholdende, egentlig.
Tildels pent vær utpå dagen i morgen - sa ho ikke det i morges også, værdama?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!