DEN ENARMEDE ER I GANG....og det regner over Bud!

 Siden sist jeg sjekket, har det vært 15.000 treff på bloggen min, og det er da veldig hyggelig! Ingen grunn til å si noe annet, takk til dere som følger :-)
Skulle gjerne hatt bilde av det synet som utspant seg nede i sundet i morges, da 20 hegrer svevde lenge over holmene, et mektig syn! Jeg får nøye meg med å sette inn bildet av en enslig hegre på naboens naust!
 
 
 

Armen er blitt betraktelig bedre, og den 24. skal jeg på sykehuset på kontroll, og ta stingene. Fikk operert inn plate 6. feb., så nå er armen tjora ekstra fast. Fysio neste - ser fram til å bli enda bedre! Går mye tur, kommer vel i maksfart etter hvert. Skal ikke springe!
Ved hjelp av fingrene på venstra, og min kjære - fikk jeg strigla pelargoniaene fra kjelleren skikkelig. Klipp og ny jord på toppen før de ble frakta ut i drivhuset på undervarme. De  så helt forferdelige ut der de sto i kjelleren, men har bare mista et par i år. Dessuten ble det en god del avleggere, som jeg håper skal slå rot og bli nye planter!
De som ennå står i vinduskarmen trenger større potter, men det får de vente med ei stund til!
Har tenkt litt på om det var forutbestemt at jeg skulle brekke armen.....i år bestemte jeg meg nemlig for å vaske ALLE potter og kar - i midten av januar! Det har aldri skjedd før, vasketid er midt februar! Jeg hadde virkelig slitt om jeg hadde venta til nå.....
Er i gang med såinga, de første frøene kom i jorda i går. Nå ligger frø av tomat, agurk, fioler, malva, Cosmos, safirsalvie, blodbeger og noen andre, og lurer på hva som har skjedd! De som har skjønt det, vil etter hvert poppe opp - og da havner de under vekstlyset i kjelleren. Det lyset står på hele tida, gjør ingenting.
Med regn på ruta, er det en fornøyd dame som sitter og skriver - blir vel mer etter hvert som våren trykker på. Vi skal bare ha den der vinteren først....
Sneklokkene blomstrer, ser knoppene på blåveisen, og overalt er det noe som tror det er vår, - ha det bra, uansett!

Kommentarer

  1. Har det endelig kommet regn? Gjetter at det er mange som er fornøyd med det :-) Høres ut som du har god hjelp, og kommer til å bli i form igjen! :-) Våren kommer snart.... :-)

    SvarSlett
  2. Så deilig at våren er på vei! Gleder meg til å så jeg også. Pelargoniene dine så flotte ut!

    SvarSlett
  3. Hei ! Kan virke som du har flust i treff på bloggen din, men håper ikke du har noe imot at jeg smyger meg inn i følger-rekka, for jeg syns bloggen din virker både lærerik og fin og du skriver så koselig.
    20 hegrer må ha vert en flott naturopplevelse ! Å dyrke pelargoniaer er svært kjekt og jeg elsker duften av dem.
    Lykke til og god bedring med armen din.
    Mvh Eli (triveligtravel-blogg)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!