INNE HAR DE DET BRA....og nå fylles huset snart med "avleggere"

Dette blir en liten påskeblogg, mest for å ønske de som leser bloggen min en riktig god og solfylt påske! Nå håper jeg inderlig at det skal bli mildere, slik at våren kan få tak og tine sneen og varme jorda og gi vårblomstene muligheter til å komme opp. Det vil bli en "eksplosjon" i vår - alt vil komme på en gang! Og jeg er spent på hva som ikke kommer......Har vel aldri vært så bånnfrossent noen vår her ute ved havet!
Noen fordeler er det jo med hardt underlag, veldig flott å gå tur! Vi putta broddene i lomma da vi gikk på Gulberget i dag, og de kom godt med da vi gikk ned på baksida.
Aksla var bare is!
Men vi traff en vakker skapning i skogen, og klarte å få tatt et bilde før han forsvant!


I drivhuset prikles det hver dag, og det blir fullere og trangere etterhvert. Må nok opp med hengehyllene igjen. Satte ut innepelargoniaene i drivhuset, tror det skal være nokså trygt for frost der nå.
Og jeg planta årets påskekrukke, Besøkte Slætta Hagebruk lørdag, en herlig, fargrik opplevelse. Det er så mye fint! Jeg kjøpte ei lekker firkanta krukke, og oppi der ble det en tasett, ei fylt lysgul primula, en erica og tofarga blå fioler.
 Og en orange sommerfugl!

Tar krukka inn om kvelden ennå, det er jo minusgrader.






Tar inn den lille hengeselja også enn så lenge. Må stelle godt med blomsterbarna :-)

Den fine, doble primulaen er jeg litt spent på, det er en ny type, så forløpig får den bli med ut og inn ei stund. Etterhvert blir den planta ut i hagen, og så får vi se om den kommer igjen. Hvis ikke, så var den fin så lenge den varte :-) Sånn er det med maaange planter, men noen sjanser må man jo ta.

Ha ei fin uke, alle hagevenner, måtte sola tine alle frosne bed! NÅ!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!