LYS I UVÆRSSKYENE - før det slapp løs!

Vi fikk med oss jentenes sprint før vi gikk ut på søndagstur, og jeg strikket mens det sto på. I bakhodet lå allerede mammas formaning om å ikke gjøre håndarbeid på søndag - før presten har gått av prekestolen! At klokka var halv 11 burde jo være nok til at jeg venta med denne strikkinga - av lang erfaring. Men jeg var jo så påpasselig.....og la fra meg strikketøyet da sprinten var ferdig, og vi var klar for tur i solskinnet. Sol ja, men frisk vind fra sørvest, og en svart vegg på vei inn over Buagrunnen.





Vi rakk nok sikkert kanskje helst å komme oss hjem før det braket løs. Men vi rakk å komme oss med ryggen til ved Laugartjønna før regnværet og liten storm i kastene gjorde oss veldig lett på foten. Vi bestemte oss likevel for å gå hele stien over Kjeksa og langs fjellfoten, vi var jo så våte likevel. Men vi var gode og varme og med velsigna med gratis naturlig peeling i fjeset i haglbygene. 6 km ble det ifølge Pers trofaste app Run-keeper på mobilen, og vi var fornøyde og klissvåte da vi kom hjem. Fins det noe bedre da enn en dusj, joggedress, kaffe og sjokolade - og strikketøyet........
Akkurat - strikketøyet! Det viste seg at jeg måtte rekke opp de seks omgangene jeg hadde strikka fordi den første raden jeg strikka var feil! Sendte en tanke opp til ho som kanskje smilte litt for seg selv! Det skjer hver gang jeg prøver å strikke før presten går av prekestolen:-)
Har som oftest med meg kamera når vi er ute og går. Kunne ikke dy meg da vi gikk forbi hos Anne Marie og Ivar. Der hang altså de flotteste blomsterkassene som tenkes kan - i full blomstring! Herlig altså!
Var i byen en tur lørdag, og i disse tider elsker jeg å gå rundt i blomsterbutikkene og se på alt det vakre som stilles ut der. Kjøpte meg en stor krans som jeg skal dekorere og henge opp - bilde til jul! blomsterfolka i Molde er så flinke til å gjøre det lekkert utenfor butikkene også! Tilogmed en haug med løv ble til et hjerte, med roseblader strødd øverst:-)
Ser på FB at noen planter ut stauder ennå, men jorda her er så våt nå at den må vris først. Håper løkene har nok drenering, og at vi snart får stabilt vinterdekke til i slutten av mars (eller februar helst) Ønsketenking!
Lykke til med juleblomstene - måtte de blomstre i alle hjem. God novemberuke til alle!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!