INNEUKA ....eller den uka det var så bratt

Når man våkner mandag og konstanterer at man er jo syk, jo - da får ordet blåmandag mening. Og når denne aha-opplevelsen innebærer tidenes verste influensa, er det bare å kapitulere. Så vi har hatt ei uke med synkronhosting, synkronsvetting og synkronstønning - joda, persjonisten ville også ha - etpar dager senere. Nå er jeg et par dager friskere, men på langt nær mitt gamle jeg.
Men det kan være greit å ha styrket immunforsvaret til senere strabaser.
Du klarer ikke å gjøre mer enn høyst nødvendig, og mat er noe du muligens trenger, og søvn er luksus.

.

Bildet er kun for å friske opp stemninga:-)


At jeg plutselig skulle få lyst på bolle med krem var derfor overraskende - da jeg leste Mortens glede over Elins nybakte. Husket ikke på at det var fastelavn engang. Kanskje det tyder på at jeg muligens begynner å bli frisk?
En annen ting som tyder på det er at jeg har sådd 26 sorter stauder og fire sorter tomat + agurk i dag!
Det rare er når du står med jord, potter, frø og etiketter - da blir tilværelsen lett og liketil. Dukke ned i alskens latinske navn og mane fram bilder om flotte stauder, det gir ikke rom for tunge tanker. Den lille tanken aller bakerst......hvor skal jeg plassere...osv - den får ligge der bak så lenge.
Koret hadde sangkurs i helga, og det gikk jeg selvfølgelig glipp av, men i dag var det stor fotografering med proff fotograf. Vi skal gi ut juleplate, og da må presentasjonen utenpå være god!
Så og si alle møtte fram, men halve koret hanglet på grunn av influensaen.
Spurvehauken var på besøk i hagen i dag også, kom stupende ned mot fugleflokken mens jeg sto ved vinduet. Elegant stup, men heller klossete landing i furubuskene.
Ny uke, nye muligheter - la oss håpe at vi er bedre i morgen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!