DA MILDA VAR PÅ BESØK........før Berit kom hit på besøk

Må jo være lov å gi navn til en vakker ettermiddag, blank og vindløs og midt imot. Og Milda er det mjukeste navnet jeg kan gi en slik blank dag. Noen dager før Berit kom på besøk, opplevde jeg et stille, skimrende øyeblikk.....
Da stormen slo til som verst, ble det etpar timer med ekstra god kvalitet - fyr i peisen, levende lys og ei god bok for hver av oss i lyset fra hodelykter:-) Og jeg rakk akkurat å få ferdig kaffen. Nesten så det var dumt at lyset kom igjen.....
Gikk en tur lørdag morgen i restene av uværet, og kunne konstantere at gode, gamle Buaværet virket nyvasket og helt - selv om tangen var kastet langt inn på veien nedi Kippersundet, og vannet skvalpet oppunder gulvene på naustene. At flytebrygga til Inge så ut som den var helt ramponert, betyr bare at den skal være slik i sådant vær!
Ingen løse deler hadde fløyet sin vei i hagen  
 kunne jeg se på min runde i dag, men rhododendron i vindstrete er ingen god kombinasjon. Får jo bare håpe at det blir blomster til våren likevel. Hvis ikke må jeg flytte dem, det går fint etter at de har blomstra.
Det er advent, og tusen lys blinker ute og inne og lyser opp. Julegrana er tent og julestjerna på plass. Jeg skal klippe av alle de fine greinene fra nedsagde bjørkegrener, sette dem i en stor vase og pynte dem med små juleduppeditter - istedenfor juletre. Vi får nyte juletrærne i Haugesund og Bergen isteden!

 Til ære for vinteren har jeg kledd meg vinterlig, marka var kvit av sne ei stund i dag, og det er helt greit. Nå er det advent, snart desember og julemåned. Da er det fint med sne.....selv om det meldes flere varmegrader og mere vind ennå.
En liten blåmeis klamra seg til vinduet i morges, og ville minne meg på at det er tid for solsikkefrø og meiseboller NÅ!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!