HILS PÅ AGNES, MADAM BOLL OG BENJAMIN BRITTEN.....

 Dette er tre nydelige, (til dels)hardføre roser som ikke er så vanlige her. Agnes er en rugosa-hybrid med nydelig duft og en sart, gul farge, uvanlig for rugosaer. Min Agnes har faktisk stammet seg selv opp, og det er lekkert. Den blir ca.150 cm.
Madam Boll holdt nesten på a stryke med i vinter, men har fått opp en livskraftig stengel, med en nydelig knopp. I fjor tok jeg en stikling, og den står med fire skjønne blomster som lukter alldeles herlig. Den står i ei krukke, og vil nok bli å finne i drivhuset til vinteren. Så får jeg dekke godt den som står ute.
Herren i dette selskapet, som er oppkalt etter en engelsk komponist, står også i krukke. Den har utsøkt lekre, lys ros/orange store blomster med den søteste duft du kan tenke deg:-) Den skal nok inn i drivhuset til vinteren, eller den kan stå i en garasje der det ikke er frost.
Stiklinger tar jeg av en fjorårsstilk med knopp! Snitter av under et bladfeste og fjerner bladet - og knoppen. Stikker ned i ei  i potte med plantejord som er godt fuktet, og trer over en klar plaspose med noen huller i - Så er det å vente spent om den skyter nye skudd, det skjer ofte - og er en morsom måte å skaffe flere roser. Det hender jeg er uheldig og brekker av en kvist med knopp - den får alltid en sjanse hos meg!

DERE SKAL FÅ HILSE PÅ FLERE AV MINE 60 ROSER ETTERHVERT!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!