DET E NO LITT TIDLIG....vent litt, vinter!

Nå syter jeg bare på egne vegne, der vi "dansa" oss oppover gata og videre på turveien i dag. Full sol og bare velstand, egentlig. Det skal ikke mere til enn en liten minusgrad om natta før man får et litt spesielt ganglag på de skyggefulle stedene på veien, og blikket ser ned hele tida - der kan jeg gå, der ser det glatt ut, oops - nedoverbakke dekt av det tynne snelaget som kom i går. Når du kommer velberga hjem, kjennes det i diverse muskler at noen andre muskler har stramma seg. Men man er jo i bra form, så det tåler vi!





Vet jo så inderlig vel at rundt om i landet er det både masse sne, glattere veier, kaldere luft....så jeg burde ikke klage. Men det er litt for tidlig her ute i havgapet, der hagen er grønn og fin ennå, med lyngblomster og forvirra rhododendron, roser som ennå er røde og alunrot i vakre farger.
Er stort sett ferdig med hage-
arbeidet, og drivhuset er drivende fullt av pelargonia i blomst, nedklipt blodbeger (tåler den en vinterlagring til?), agaphantus, noen chilifrukter og visnende fikenblader. 



OG en nydelig blomst på engletrompetplanten
 som jeg fikk som avlegger i fjor. Tenk at den kom i blomst i år- sent men godt! Dufter deilig!

 En fin dag i november skal drivhuset vaskes, og kompostbingen skal tømmes, slik at jeg får jord til å legge på rosene. Den nye kjøkkenhagen begynner å ta form, gleder meg til den!
Sola er på vei mot venstre, og vi kan ane de fine solnedgangene vi har om vinteren. 
Blåmeisen har vært på vinduet og pikka på ruta, hei - tid for foring nå! Blir nok snart, skjønne, lille venn - jeg har kjøpt inn godsaker. Svarttrosten har nytt godt av at dammen har vært overfylt av vann, da kan han lauge seg skikkelig. Artig å se på, ikke redd for kaldt vann, den karen :-)
Vet ikke om dette blir siste hagebloggen for i år - får se etterhvert om trangen til å skrive og beskrive blir for stor utover, vi får vel se. Er spent på denne vinteren, etter det spesielle været vi har hatt ellers i år. Vips så er det jul, og solsnu og greier - god vinter dere, i sne og ikke sne.



Kommentarer

  1. Ja, det er kanskje litt tidlig, men håper på litt mildvær etter hvert her vest sånn at jeg kan få gjort litt mer ute før jeg pakker helt sammen. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!