DET SUMMER OG SUMMER....og jeg så et ekorn!

Ja, tenk at jeg endelig fikk se ekornet i Bud - som jeg visste bodde inni skogen et sted. Men hvis jeg ikke hadde stoppet på morgenturen, og titta etter en fugl som sang så innmari fint - så hadde jeg ikke fått øye på den kjappe karen :-)
Fin opplevelse på den folketomme Kyststien, regner med at det ble mer folksomt etterhvert!
Villblomstene dukker opp, det er ei nydelig tid vi er inne i. Hagen får seg en skikkelig overhaling nå, siden det skal være hagevandring her på tirsdag. Det vil garantert finnes ugress fortsatt - heldigvis er hagen min litt uhøytidelig (om vi kan bruke et sånt ord om en hage), så den tåler å ha litt villvekst.
Har planta ut det meste, men ennå står det planter på vent - i trange og små potter. "Slipp meg ut" skriker de! Blir snart :-)


Skulle ha planta i krukkene og amplene også, får se hva jeg rekker i morgen. 
Jeg har mange lave og krypende rhododendroner, og dem er jeg veldig glad i. Lysende lilla/fiolette nyanser, og små, blanke blader. En av de nydeligste rhod. jeg har, er rhod. williamsinum Jackwell. Kaller den bare for "dyna", fordi den alltid er overstrødd med de lekreste store rosa blomster. Ikke så lang blomstring, men etterveksten er gyldne skudd!

















Har navnene på lista mi, men siden det er lenge siden jeg mistet lappene, orker jeg ikke å lete opp. De er fine nok der de står.









Primulaene fortsetter å blomstre, og den oransjerøde p. vulgaris er helt i min smak! Har også en i stikk motsatt fargeskala, denne blå aurikkelen skal være den ekte aurikkelen som er "mor" til alle de andre. Det står faktisk på lappen.

 Enda en primula i gyldne farger




Tulipanfavoritt akkurat nå er Calypso - jeg blir så glad i hodet av disse fantastiske oransjerøde fargene! Så har vi stikk motsatt  farge igjen-  veldig vakker - frittelaria pallida - blekklokke. 
Det summer, ja - det er masse humler i hagen, som mesker seg med rhododendron, lungeurt og lyng mm. En deilig lyd, når jeg står med nasen vendt mot jord. Og nå blir det sommervær her i Bud :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!