SKYFRI HIMMEL, LITT SKJULT HAGEARBEID....og is på dammen!

Kjente det da vi gikk hjem fra hyggelig selskap i natt, med stjerneklar himmel og flere stjerneskudd - det blir nok litt frost, ja. Men la meg i visshet om at plantene mine tåler en støyt, og det tynne islaget på dammen forsvant fort, da sola kom litt opp på den skyfrie himmelen. Dagens trim ble en skikkelig god tur opp på Gulberget, over toppene "bok 1 og bok 6" før vi "stupte" ned den bratte Grønndalen. Der fant vi vårens vakreste - kusymra.

Vi fortsatte langs Kyststien, der det var folkevandring, og endte opp i hagen til kaffe og nytint kake :-)
Satt ikke i ro lenge, for i mitt overfylte drivhus var det noen planter som bare MÅTTE ha større potter. Og jeg hadde bestemt at de skulle UT - i lag med noen flere tøffinger. 
Men så klart skulle de ikke ut i det fri! Neida, jeg rydda pallekarmene, og Per skrudde på plastlokket han hadde laget tidligere. Så fylte jeg den ene med fioler, lupiner, lobelia, cosmos, nicotiana (de med større potter) malva og månedsjordbær. Og en stauderuccola får nok litt åndenød, kan jeg tenke :-)
I drivhuset har jeg utrolig mange slags plastbokser til alskens bruk. Så kom min kjære, som foretrekker å vaske med engangskluter - med boksene til disse klutene. De er helt perfekt til de minste pottene, og skikkelig solide. Bare fortsett å vaske, du min gode mann!!









Inne i drivhuset, oppunder taket telte jeg over 40 små fikener. Det blir mye god 
søtsmak utover sommeren


Ute blomstrer det frydefullt over alt. Primula - de tidlige, er en sann fryd å studere. Rosa, lille Johanna, blomsterrike, hvite Jon Moe, den rosa, fylte og den skinnende hvite som jeg ikke vet navnet på, og de lekre kuleprimulaene med svarte knopper, i tillegg til andre rosa og hvite.

 


Pleier å jobbe litt skjult når det er søndag, i de bedene som ikke vises fra veien. Tror det sitter i fra vi var barn, skulle ikke arbeide på søndag. Derfor venter jeg i hvertfall til presten har gått ned av prekestolen! Kos dere i hagen, eller med snesmeltinga, hagevenner.

Kommentarer

  1. Så mange koselige bilder av våren, her var det snø i dag morges, men den er heldigvis i ferd med å forsvinne. Ikke vanlig med snø 23 april i Haugesund. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!