SÅNN INN MOT JUL......og det var ikke mi skyld!

Ikke sprang jeg, ikke fortet jeg meg, ikke hoppa og spratt jeg, ikke var jeg full - men plutselig, uten det minste forvarsel, lå jeg på rygg! Med veske og bærepose og ei hand som gjorde vondt etter å ha blitt klasket i asfalten! Ellers ikke en vond flekk noe sted! Siden vi hadde reist til Åndalsnes for å se barnebarn Sevrin i julespill, ble det bandasje og en Paracet - ei forslått hand kan man leve med. Men fredag insisterte min kjære at vi SKULLE dra til legevakt og røntgen. Og det ble 6 timer på sykehuset, de fant to mindre brudd ..... og gipset hånd (opp til albuen) blir min juledekorasjon! Alt på grunn av en lumsk liten ispytt skjult i den mørke asfalten. Ellers var det tørt og fint.....
Heldigvis er jeg ferdig med det meste av baking og slikt, og har vasket i skuffer og skap - så dette skal gå bra, med min kjæres to gode hender!
Tross grønn vinter, så bugner det ikke av blomster nå. En og annen fiol, et par primula og julerosa, den hvite - det er alt. Grønnkålen har rådyret spist, men jeg har en del fra i fjor, så det er greit. Ønsker at det skal se slik ut til jul!
Inne i drivhuset står en rosestikling og blomstrer på 3. måneden, ei Winchester Cathedral - rose! Helt nydelig midt på vinteren, et par andre roser blomstrer også.



Det blåser og regner, hagler innimellom....men julesneen lar vente på seg. Dette er virkelig det rare vær-året, veldig flott og veldig skummelt...
Inne er det ikke en nisse å se, hos meg kommer de ikke fram før lille juleaften! Men min kjære fikk en fin bukett som takk for god innsats i dag, og den vise hvor fint det er med hvite nelliker, vintergrønt og kongler!
Var innom kjellerboden i dag, og der står Bjørkenissene og gleder seg til å titte opp på oss utafor inngangsdøradøra. Med dem vil jeg takke for meg for i år, og ønsker alle som leser dette ei riktig god jul, og et godt nyttår, med deilig hagevær :-)



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!