FINERE KAN DET IKKE BLI.....og nå ruller fotballen!

Kan godt ha brølet i bakgrunnen, bare jeg slipper å se! Da ser jeg heller ut - eller rettere: går ut - dette må være sommerens fineste dag - hittil :-)
Etter en god frokost i sola, runde på Kyststien med innlagt softis, og kaffe hos venner - har vi bare kost oss i hagen. Har faktisk solt meg på solseng i dag, det er ikke ofte! Faktisk litt godt....

Rosene fortsetter å blomstre, og Stanwell Perpetual og Will Aldermann ved veien, er en duftende hilsen til den som måtte gå forbi dem.













Hansalandrosa er helt overdådig, og aller finest på yttersida av hagen.


Aleksandra Rose og Splendens er i full sving, 


og nydelige marsipanrosa Queen og Sweden er bare sukkersøt!



På andre sida av hagen er Singel Sherry et søtt innslag - enkle blomster, intens farge, men sølvgrå på baksida. Duften er også søt og god.

Skjærsminen philadelphius coronaria og staudeklematisen clematis recta Purpurea har slått seg sammen på en fin måte, blomstringen er det ingenting å si på!














Kjøpte en iris for to år siden, og i år blomstra den storartet - nydelig farge! Den heter Roaring Yello!














En annen staude som jeg sådde for noen få år siden, heter delphinium oreophilum. Den er lav, 30-40 cm, og blomstrer nå, med nydelige blå blomster. Så det går an å ha riddersporer i blåseland også :-)




Allium er lett å så, og det fins mange spennende sorter. Den siste jeg sådde, er allium sikkimensis, høy form. Artig type, med en spesiell blåfarge. Har en forkjærlighet for blått - der er det mye å velge mellom.

I dag har jeg bare rusla rundt og sett - skal ta et skippertak før vi kjører til Danmark på fredag. Er litt redd for å rusle akkurat nå, for småmåsen har ungen sin på haugen, og de er ikke nådige nå! Håper ungen klarer seg ned til sjøen, den andre ungen ble tatt av en glupsk svartbak! 
Er nesten feil å reise vekk nå - men vannerne mine får kose seg med jordbær og tomater ei uke! Det ble mye prat om roser, men jeg er opptatt av hardføre, flotte roser som klarer seg godt på H5! Så det blir nok et par til senere!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!