RÅDYRA TOK IKKE ALT....og nå er det full fart i hagen

Concerto blomstrer nå, en skjønn, lav tidlig tulipan som er like fin åpen som lukket. Tenk at rådyrene ikke tok den på sin raseringstur! Ser også at flere sorter kommer med knopper, selv om bladene er halvert, og det er da hyggelig å konstatere :-)
 

Det er så mye som kommer opp av jorda, og jeg klapper i hendene over at den og den og den viser seg! Kan ikke ramse dem opp, men viser gjerne hvor utrolig nydelig bladene på geranium Lilac Ice er.

Selvsådde hvite kubjeller titter fram, anemone obtusiloba, allium sikkimensis........det går bare ikke å nevne alle!
Noen bare er der hvert eneste år, som rosa edelprimula og en primula med bittesmå blader og store blomster og stor farge. Er ikke sikker på hva den heter - noen som vet? Har også en med mørke blader og mørk lilla farge, og alle formerer seg flittig og delbart! Får ikke fram de mørke fargene
 
Får ikke fram de mørke fargene på denne primulaen.

I drivhuset vokser og gror det, og heldigvis har persjonisten snekra "lokk" med plast på ene pallekarmen. Der har jeg satt ut fioler, tagetes, kosmos, persille, reddik og petunia. Da fikk jeg plutselig god plass i drivhuset til de plantene jeg ikke har prikla - perfekt! Det henger en petunia der, som jeg har overvintra for tredje gang, ikke verst! Og en hengefuksia som jeg vant en stikling av, blomstrer med nydelige, store blomster.
 

Denne siste påskedagen har vært viet til hagen, fra frokost og til kvelds. Persjonisten tenkte å ta en sykkeltur, men ville heller være i lag med meg i hagen...ikke verst tenkt, det :-)
Det ble en del steinarbeid på han. Mitt ønske om å få rettet opp noen steinkanter tok han på strak arm....og mange tenkepauser. De er viktige når man er persjonist. Han heter altså Per, min kjære, og har fått en liten hagebasill i magen, han og !
Er bare halvferdig med alle bedene. Når jeg begynner på et bed, vil jeg gjøre det helt ferdig. Men plutselig er jeg på vei til et annet bed med en plante jeg har tatt opp. På vei tilbake ser jeg at der er det et par ugras jeg har glemt, så det tar sin tid og mange skritt - og hvor la jeg nå spaden? Og ruskehaugene........
Gleden er stor over sol og varme, og etter hvert må da våren komme til nord og indre strøk! Ha en god vår fortsatt :-)



Kommentarer

  1. Ja, det er nesten ikke til å tro at de rådyre dyra ikke har spist opp alt da de raserte. Vi gjør som deg og nyter alt som dukker opp.
    Det er fint å være to.
    Fortsatt god vår.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!