HOLDER IGJEN.......tenker på vinteren vi ikke har hatt!

Det er så utrolig fristende å legge seg på kne og grave i den livgivende jorda, som gir fra seg fargeklatter overalt - uten tanker om vinteren vi ikke har hatt, sneen som ikke har dekt en cm av bed og plen, og frosten som ennå ikke har bitt i grønne rose- og klematisskudd. De tror jo at det er fritt fram, sola varmer jo - det er 10 plussgrader hver dag, og det blåser ikke! Vet ikke hva som har skjedd med vinteren i år, den har i alle fall skjedd før - ikke i mitt manns minne!
Erantis, krokus, sneklokker, blåveis og klosterklokker, haquetica, primula og juleroser - joda, det er vår i hagen.
 

En enslig krokus Vanguard dukket plutselig opp der den aldri har blitt planta - den er utrolig vakker. Ruby Giant er også veldig tidlig og nydelig, med sin dype, blålilla farge.
Har søndagsjobbet litt i dag, og gleder meg over at armen har kvitta seg med fatlen, og kan være med å jobbe litt. Nå blir det største problemet å få armen opp i været igjen. Tror det blir litt vondt, men opp skal den!




vakker julerose

Som sagt - har planta 15 stiklinger av ulike pelargonier som har fått røtter i vann. Så får vi se om de kommer seg etter hvert under hver sin plastpose.
Har sortert frøene jeg skal begynne å så...blir mange nok, ser jeg!


Det var folkevandring på Kyststien i dag, ikke noe rart, så fint vær vi har. Klumper av store og små vandrere på berg og knatter, med kakao og boller. Kan det bli bedre?
Ser på bilder fra hager rundt omkring på blogger og Hageglede - ingen tvil om at det er full fres - noen med myyye mer fres enn andre. Men jeg trøster meg med at hagene er like forskjellige som oss mennesker. Ikke på grunn av at noen er flinkere enn andre, men rett og slett forholdene, beliggenhetene, jordsmonnet, lunheten. Derfor storkoser jeg meg med overdådige krokusbed, tjue sorter blåveis, juleroser i alle nyanser og nyrensede bed....tror jeg da :-)
Det blir, det blir - men så var det den der vinteren da.....Krykkja er i alle fall kommet! Ha en fin vårtid!

Kommentarer

  1. Hyggelig innlegg med fine bilder :) Du har så rett, så rett,,,hagene er like forskjellige som oss mennesker. Det gjelder å glede seg over det man selv har!
    Riktig fin vårtid ønskes deg fra Tone

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!