VINTERLIGE SYSLER, og stusselige planter

Det regner nå, hører det på ruta - og det er jo typisk når vi endelig hadde fått vinterlige forhold. Altså, 5-10 cm sne i Bud er ikke vinterlige forhold egentlig - men etter skituren på Skaret lørdag, var jeg villig til å gå flere turer på ski! Ahhh, det var så fint på lørdag, selv om vi dro fra blå himmel hjemme til lav tåke på Skaret. Men det var stilt, passe kaldt og trolsk skog med glitter på - som glitret ekstra når sola kjempet seg gjennom tåka iblant. Møtte Ann Kristin, Svein og Sevrin, som kom fra Åndalsnes, og så var det bare å gli avsted......


Med nykjørte løyper og nysne til å ploge på, var det perfekt for mine skiferdigheter! Og når oppoverskiene satt som de skulle, hadde jeg ingenting å klage på:-) Siden vi dro avsted så tidlig som vi gjorde, hadde vi løypene nesten for oss selv, og det var deilig. På hjemturen møtte vi hordene, utrolig mang benyttet de fine forholdene til å få seg en skitur. Nedover bratte Urdfjellet så vi også siksaksporene til randonne-kjørerne, de er ikke skvetne, akkurat!







Bonus for dagen var at vi fikk låne med oss Sevrin hjem på overnatting, foreldrene hadde lyst på Trollblues om kvelden. Og det er bestandig kjekt å ha den gutten på besøk. Snill og grei og pratsom og glad i å bygge Lego! Det gjelder forresten for de fem andre avleggerne også:-)
Vi gikk en liten tur i Buaværet i dag, Det var ganske iskald vind, det snur fort, været.
Middagen inntok vi på Bryggjen!
Sjekket i drivhuset idag, og der ser det bra ut. Rosene har begynt å skyte, og kanskje den ene petuniaen overlever. Da kan jeg ta stiklinger snart. Skal kjøpe en pose jord eller to i morgen, plutselig er jeg igang med både potting og såing. Så over pellisene mine i dag, og kunne konstantere at trikolor-pelargonium er vanskelig å overvintre, de var helt døde. Men de gledet meg stort i sommer, kanskje jeg prøver igjen. De er så utrolig fine med de trefargede bladene.
Håper det blir ei fin uke for oss alle, og gjerne litt mere vinter i februar!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!