KRÅKER I SOLNEDGANG, andre fjærkre og en blomst til alle mødre

Aller først en bukett sommerblomster til all mødre, i all vår mangfoldighet. Gratulere med dagen!



Ellers skal jeg skrive litt om fugler i dag. Vi har et mangfoldig fugleliv rundt veggene av små og store bevingede fjærkledte. Mating av småfuglene er en fornøyelse om vinteren, synet av gulspurv og grønnfink, meiser og trost er trivelig tidsfordriv. Så plutselig sitter det en "eksotisk" gjest på gjerdet, og med litt flaks klarer man å snappe fotoapparatet og få til et lite blinkskudd - som denne spurvehauken som stakk innom nylig. Flott, sjelden  fugl , selv om jeg ikke er så begeistret for menyen den har.
En dag, med tåke tett som ullsokker - skimtet jeg noe stort på lekestativet borte på haugen til naboen. Det var sannelig ei ørn som satt der! Bildet jeg tok var tåkete, som ventet - men det er da en dokumentasjon.


Fint motiv ble også de to kråkene som satt på strengen med solnedgangen rett i brystfjøra! Stilig, syns jeg.



Når jeg ikke ser på fuglene, vasker jeg potter - blomsterpotter, alle slags størrelser, runde og firkantede. Fyller kummen med grønnsåpevann, lar pottene ligge ei stund- og så får de en omgang med en gammel oppvaskkost. Lar dem renne av i en stor balje, og gleder meg hver gang jeg jeg kan stable rene potter i fine stabler, klar til bruk. Det kribler virkelig i fingrene nå, må sette meg på dem for ikke å så for tidlig. Men neste uke begynner jeg nok. Aberet er at når frøene spirer, setter jeg dem under vekstlys i kjelleren. Men der står et tyvetalls pelargonia og noen fuchsiaer som må vike plassen.....Så det første jeg må gjøre er å bære dem ut i drivhuset, sette dem på undervarme, beskjære og potte om der ute - mens frøplantene overtar i kjelleren. Bærtid igjen:-)
Snefritt og vårlig fortsatt - jeg vet det er for tidlig å si at det er vår, men det vet ikke løkvekstene! De spretter opp overalt - nytter jo ikke å si ifra. Dessuten så vokser de undre sne også!
La det gjerne sne på Skaret, slik at skiføret holder til påske, men la oss gjerne kunne sykle her ute:-)

Og røde roser og middag på Bryggjen ble det på meg i dag:-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!