TØRR PÅ BEINA.....OG Molde leder 2-0)

Jeg simpelthen elsker fjellstøvlene mine! I dag gikk vi over alle toppene, seks i alt - på Gulberget, og det var til de grader vått. De bittesmå siklebekkene var rene elver, og gjørma gikk til anklene mange plasser. Særlig på myrene mellom toppene. Men jeg koste meg som en unge der jeg labbet gjennom vann og gjørme:-) forstår de små veldig godt når de ser en søledam! 
Det har vært mye snakk om skogen som ikke har høstfarger i år pga. mye regn og soppangrep. I går sykla jeg Langlia/Hustad, og kunne bare konstatere at dette gjelder for vårt distrikt også. Rogna er svart, noen har mye bær på som gir farge, men bjørka er for det meste beige. Enkelte trær lyser opp innimellom, men litt trist er det.
Vel hjemme i hagen måtte jeg ut for å se om det er noen fargeklatter igjen, og det er det virkelig! 

Det lille kirsebærtreet med det nydelige navnet "Incisa co you no mai" lyser som en juvel i bedet, gentiana sino-ornata (kinasøte)er lekker knallblå og aster dumosus Starlight er strålende rosa. 



Klatrerosene Santana og Leverkusen har roser i toppen, og med litt varme framover, blir det fortsatt blomstring. Bejamin Britten har blomstret fra i mai, og enda kommer den med blomster og deilig duft


Klipte naboens plommetre ganske kraftig - kanskje det hjelper, det har ikke båret mer en tre plommer på fem år.....Men det er Victoriaplommer - ikke særlig hardføre her ute. Da er Opal mye greiere.
Uansett - skal det bli frukt, må vi ha lun og varm vår med insekter....vi kan jo håpe!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!