TONEKRØLLER...og våt, våtere, våtest

I kveld fikk jeg tonekrøller inni hodet. Var på konsert med et blandet damekor fra Bud, Averøy, Elnesvågen, samt jenter fra ungdomskorene i Bud og Aureosen. Skulle egentlig være med, men måtte stå over så mange øvelser at jeg ikke fant det særlig lurt å bli med. Isteden fikk jeg sitte og høre på en alldeles nydelig framførelse av Maria Conceived. Ikke ofte jeg får tårer i øynene av en konsert - Per fikk også.....
Tonekrøllene har jeg ennå, og de vil bli værende der hver gang jeg tar fram minnet om konserten:-) alle damene fortjener en bukett fra meg:-)
Lørdagen var et lite lykkeblaff av en solskinnsdag. Rakk ikke å gjøre noe i hagen fordi jeg var på galleriet til kl. 3, og vi valgte å gå en runde på Kyststien istedenfor å skitne oss til ute. Vi skulle nemlig på fest om kvelden. Kjellaug fylte 70, og hadde trommet sammen til storkalas på huset. Vi hadde det stortrivelig - og ruslet hjem kl. to om natta i måneskinn. Siden vi dette året ikke skal ha to dager med oppholdsvær på rad - så våknet vi til pøsregn, gikk tur i pøsregn, lagde lammeruller i pøsregn, dro på konsert i pøsregn - og står sannsynligvis opp i pøsregn på mandag. Men vi hadde jo veldig bra dag, da:-)
Har ikke fått gjort så mye i hagen de siste dagene, og egentlig er det ikke så mye som skal gjøres. Har bundet opp endel roser, slik at de ikke får greinbrekk når sneen legger seg. Hvis det blir mye sne på en gang, slik at den dekker rosene, og det kommer mildvær - har jeg opplevd at sneen blir så tung at den river med seg greiner når den siger ned. Derfor tar jeg den jobben - å binde dem opp.  bildet: forskjellige rudbeckia/ solblomst
Vind og blåst har effektivt fjernet det meste av blomster, og flatet ut plantene. Der skal de få ligge til våren. Det er faktisk veldig fint når det er våronn - å forsiktig lette på alt det visne, og se at plantene skyter grønne, fine skudd. Spennende å se at den og den har klart seg gjennom vinteren. Særlig de nye plantene som du ikke vet om vil trives - når du ser den første spiren - så jesss!
Har satt noen små knoller i år som jeg er veldig spent på!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!