FRITT ETTER HELENE HAREFRØKEN.......

Åsegåsepike - glad og lett,
og blaut og vimsete og regnværsklett,
Pensjonisten ser på trimmefrua si:
du er søkkevåt og enda like blid!

Tett over og ull under
med regnets dråpe under nesen:-)


Eller noe sånt - søndagsturen i dag ble en våt affære, men med 11 grader i lufta, går det fint an å nyte turen, selv om man ble våt i skoan! Nå er det faktisk opphold og sola på vei ned i en gedigen regnbyge over øyene i vest, et syn verdt. Vi skal spise suppe fra i går, for Per skal til byen - kanskje blir det gull i dag. Kanskje!
Hagesesongen er ikke over, iallefall ikke her i gata! På mandag, mens jeg satt og så Dagsrevyen, hørte jeg motordur, og trodde det var en stor båt som dro forbi, ......men da jeg gikk ut på terrassen og kikket, måtte jeg le:-) Der gikk nabo Trond og slo plenen, i fint driv! Første gang jeg har sett en gressklippende mann i bekmørkna!
Onsdag, etter trimturen - kunne vi sitte på bursdagsbenken og nyte utsikten og været.
Havblikk og 15 grader er ikke å forakte en dag langt uti oktober. Vi passerte nabo Marit nede i veien på vei hjem fra trimturen, hun skulle ut og luke med hodelykt når det ble mørkt! Vi har det her i gata;-)
Det er vår tur fra nå og fram til mars å ha de fine solnedgangene inn i stua, og Per foreviget et flott øyeblikk torsdag ettermiddag. Det er en nytelse å stå ved vinduet og bare nyte fargespillet og "suge" til seg fargene.

Fredag tok jeg meg en tur på Gulberget, morgenen var overskyet, men fin .....helt til jeg var på vei opp aksla. Da slo det om til sørvest og regn, lett duskregn til å begynne med, men det var ei søkkvåt "fille" som sykla hjemover. Det skifter fort, været - men når gradene er sommerlige (11,8) så er det bare gøy(!) å bli våt. Blir så pen av regnvær i fjeset, sa mamma bestandig........
I går feira vi og venner overgangen til vintertid med høstsuppe her i huset - en koselig kveld med god mat og masse preiking og fliring. Vi stilte klokkene synkront fra 02 til 01 før gjestene ruslet hjem i fint vær, som varte til vi var godt igang med turen vår idag...

OG SÅ BLEI DET GULL, GITT - TAKK BRANN

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!