STRIGLET HAGE......bare tull

Striglet hage - hvem har vel det? Jeg har det ikke, selv etter flere dager med luking og klipping og graving. Heller ikke etterat pensjonisten har slått alle seks plenene og trimmet kantene, lagt det avklipte gresset rundt alskens busker rundt om på godset. HAGEN BLIR IKKE STRIGLET! Etter en runde for å "beundre" innsatsen, dukker det opp et strå der, en løvetannrosett der og vassarven vinker til meg mellom overfrodige primulablader. 
Lurer forresten på hva jeg har gitt primulaene mine i år, bladene er digre!! Men det kan være at de fikk et nytt, gjødsla bed i vår - Nå slipper jeg å gjødsle der på mange år:-)
Men altså, grusstiene rundt om ser ikke særlig fine ut, selv om jeg napper litt her og der - krattmjølke og tunbalderbrå og alt mulig annet som elsker grusganger. Men pensjonisten har lovet å ta dem (grusgangene) når vi kommer hjem fra Tromsø. Det blir bra, han er så grundig! Aldri så rene kroker som når han far sjøl vasker hus.-)
Ennå er det fint i hagen, masse stauder blomstrer i gult, orange, liilla, cyklamen, blått, hvitt. Noen av rosene er i blomst, kaprifolen og den hvite, flotte klematis "Summer Snow" dekker lysthuset. Langs husveggen blomstrer alle pellisene og fuchsia så fint, godt de ikke vet hvor kort tid det er til det blir frost og vinter. Ikke så hyggelig å stå i en mørk kjeller, vel?
Tomatene i drivhuset kom sent men godt, de er så utrolig gode at det blir en nedtur når vi må spise kjøpte tomater. For ikke å snakke om agurkene, de er så søte og friske - forstår godt at jeg holder på med dette!
Nå har jeg hyrt to gode venner til å stelle litt med disse hobbyene mine mens vi er i Tromsø ei stund. Reiser med Trollfjord i morgen kveld, skal bli kjekt!  i helga skal jeg møte min og de andre klassene fra Gyllenborg til 50 års jubileum. Ti år siden sist. Vi gikk i den siste rene jenteklassen, det var litt av et sjokk å få gutter i klassen på realskolen. Vel , sjokk og sjokk...................

Lurer på om den gule rosa har sprotte ut til vi kommer hjem igjen?
 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!