reven rasker over dammen.....

Da vi spiste frokost i morges i halv 8-tida, sto det plutselig en liten rev på berget framom vinduet - i selskap med ei skvatrende sjur. Den sto slik ei stund, men jeg fant jo ikke fotoapparatet i farta. Derfor forsvant han over til naboen. Senere på dagen holdt sjura et svare leven på baksida, og med kameraet i hånda, så jeg at rakkeren sto på platten. Da den så meg, stakk den jo av. Klarte å få et bilde der den skvetter over dammen. Heldigvis har naboen over haugen flytta kopplammene til Gule:-)
Gikk en grytidlig runde i morges på kyststien -  i sol, faktisk! Og der satt nabo Roger oppi veien på veandaen og spilte så fint på trekkspill. Tenk så fin start på dagen!
Onsdag fikk jeg sjokk - hadde glemt hvor varmt det kan bli når temperaturen går over 20 grader! Måtte kjøpe meg en tynn topp da jeg kom til Elnesvågen, istedenfor den langarma genseren jeg hadde på meg i nordavindskulingen i Bud!
I hagen er det tid for dianthus - nelliker i alle fasonger, fra det rødeste til blekeste rosa og hvitt. Nellikene elsker å vokse mellom steiner og berg, og har navn som tante Karen og gratianopolitanus og spiculifolius osv. De er enkle, halvfylte og fylte, frynsete og glatte i kronbladene. De dufter alldeles nydelig, særlig etter regn og om kvelden. Skal vise noen av dem etterhvert, vil bare ta med den morsomme dianthus americana, som har fått besøk av ei blåklokke, som er på besøk hos ei akeleie.....

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

VÅREN HAR STARTA...etter heftig vårvinter

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!