EN FIN DAG, VIRKELIG FIN

Dagen begynte med en tur på Gulberget i lag med pensjonisten, koselig med selskap. Og med småoksene løs i Rekkadalen, er jeg litt tryggere når jeg er to:-)
Sola skinte, og det ble varmt og fint etter hvert. Så deilig med sol..........
Etter en kjapp dusj, var det å smøre en god lunsj - onsdager er det åpent galleri fra 11-15, så det var bare å komme seg avsted. Der fikk jeg skrevet to brev, ramma inn fire trykk, lest avisa grundig og spist min deilige lunsj.
Det er jo helt naturlig at resten av dagen ble tilbrakt i hagen. Pensjonisten hadde vaska hus - utvendig, og var i gang med å ordne skråninga mot veien. Skal legge duk og plante buskvekster- istedenfor rugosakjerret som var der før.
Jeg fikk planta ut det aller meste av småplantene, nå slipper de å stå i trange potter, i allefall.
En ting er sikkert - staudene er, tross mye kaldvær og regn - finere enn noen gang. De liker kaldt vær, tror jeg. Kanskje det er best for alle? Vi får tilført mye fuktighet, porene trekker seg sammen i den kalde lufta og vi slipper å bli uttørket av sola. Tja, kanskje det - men litt sol har vi jo godt av, selv om vi tar tran hver dag, året rundt. 
Vil luke i shorts, da blir jeg alltid brun bak på beina! Og på ryggen! SOL!

Den skjønne akeleien heter aqulegia glandulosa var. jukunda - vårakeleie

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

PRØVER Å VÆRE POSITIV...men juni starter som mai!

SNART OKTOBER....men ennå blomstrer det!

LITT FØR 17. MAI....dårlig vær i vente!